Naszą witrynę przegląda teraz 39 gości

,,Jak przygoda to tylko w Warszawie”

Dnia 4 października 2021 r. odbyła się jednodniowa wycieczka do Warszawy. Pojechały na nią klasy Ia, Ib, II. Zwiedzaliśmy najciekawsze miejsca w stolicy, które przykuwają uwagę turystów. Naszą przygodę z Warszawą rozpoczęliśmy od zwiedzania Ogrodu Zoologicznego. Różnorodność fauny wprawiła w nas w osłupienie. Bardzo zaciekawiły nas słonie, hipopotamy, lwy, tygrysy. Na dłuższą chwilę zatrzymaliśmy się przy małpiarni. Oglądaliśmy różne gatunki gadów, pajęczaków, ryb.  Dalsze zwiedzanie Warszawy rozpoczęliśmy od wizyty na Starym Mieście, gdzie znajduje się Kolumna Zygmunta III Wazy. Od razu pomaszerowaliśmy pod Pałac Prezydencki. Następnie, wyruszyliśmy starymi uliczkami, aby co chwilę przystawać obok pomników upamiętniających różnorodne wydarzenia. Widzieliśmy zmianę warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza. Podziwiając rzeźby w Ogrodzie Saskim ,a następnie stare kamienice przeszliśmy pod pomnik Małego Powstańca. W ciekawy sposób pan przewodnik opowiadał o roli dzieci w powstaniu. Obejrzeliśmy Barbakan. Potem powędrowaliśmy na ul. Świętojańską, gdzie mieści się Bazylika archikatedralna św. Jana Chrzciciela. Następnie pośpieszyliśmy na Rynek Starego Miasta. Na środku placu stoi pomnik Warszawskiej Syrenki. Niedaleko mieści się restauracja "Bazyliszek", nad wejściem, której wisi podobizna potwora. Przewodnik opowiedział nam legendy związane z tymi postaciami. Niedaleko ,,bazyliszkowego miejsca” zjedliśmy smaczny obiad i chwilę odpoczęliśmy.  Później przeszliśmy na dziedziniec Zamku Królewskiego. Podziwialiśmy piękno budynku, który został zbudowany w stylu barakowo-klasycznym. Bardzo ważnym programem wycieczki był zakup pamiątek. Po zakupach udaliśmy się na PGE Narodowy. Jest wśród nas wielu kibiców piłki nożnej i wizyta na tym stadionie była spełnieniem naszych marzeń. Gdy weszliśmy na trybuny i wspięliśmy się na ich szczyt, z góry podziwialiśmy ogrom tego obiektu. Naprawdę, robi wrażenie!

Uważamy, że wycieczka była bardzo udana. Zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc. Panowała miła atmosfera. Zrobiliśmy sporo pamiątkowych zdjęć. Pomimo zmęczenia oraz oszołomienia natłokiem wrażeń byliśmy zadowoleni. Mamy nadzieję, iż ponownie odwiedzimy to wspaniałe miasto.