Naszą witrynę przegląda teraz 30 gości

Bałtów – na tropie dinozaurów

Dnia 28 września 2022r. uczniowie klas II a, II b, III wraz z opiekunami wyruszyli na jednodniową wycieczkę do Parku Jurajskiego w Bałtowie. Przekraczając bramę parku  powitał nas pan przewodnik, który z niezwykłą ciekawością opowiadał o zgromadzonych eksponatach. Wędrując ścieżkami przez park widzieliśmy modele dinozaurów i innych prehistorycznych stworzeń, oczywiście wszystkie naturalnej wielkości. Z kolei w Muzeum Jurajskim obejrzeliśmy różnego rodzaju skamieniałości. Były to kości dinozaurów, szczątki morskich gadów, zęby rekinów, koralowce i głowonogi. Ogromne wrażenie zrobiło Prehistoryczne Oceanarium. Za pomocą technologii trójwymiarowego przekazu przenieśliśmy się miliony lat wstecz do świata prehistorycznych gadów. Spotkanie „oko w oko” z rekinem dało upust naszym emocjom. Kolejnym punktem naszego pobytu było magiczne miejsce zwane Sabatówką . Aby dostać się do domku czarownic musieliśmy pokonać labirynt. Niektórzy podczas jego pokonywania dostali sporej zadyszki. Po wizycie u wiedź i otrzymaniu pieczątki udałyśmy się na placu zabaw. To idealne miejsce, gdzie można miło spędzić czas i dać upust dziecięcej energii. Mogliśmy skorzystać z takich urządzeń jak: karuzele, basen z kulkami, dmuchana zjeżdżalnia, euro-bungy, trampolina, kolejka górska. Po wyczerpującej zabawie obejrzeliśmy film w kinie 5D. Wyszliśmy z  kina oszołomieni różnorodnością wrażeń. Po pobycie  kinie zjedliśmy smaczny obiad. Następnie wzięliśmy udział w zwiedzaniu ,,Zwierzyńca górnego” . Część górną zamieszkują liczne gatunki egzotycznych zwierząt z różnych kontynentów. Żyją one na otwartej przestrzeni, co daje im poczucie wolności. Po tym terenie zwierzyńca poruszaliśmy się żółtym amerykańskim schoolbusem, dzięki czemu mogliśmy z bliska przyjrzeć się tym pięknym zwierzętom. Nawet do naszego autobusu przez otwarte drzwi zajrzał wielbłąd. Naszą kolejną atrakcją był  Park Miniatur. Podczas spaceru po “Polsce w Miniaturze”, mogliśmy podziwiać kopie zabytków z całej Polski odwzorowanych z maksymalną precyzją takich jak: zamki, pałace i inne charakterystyczne budowle z czasów świetności naszego kraju. Natomiast spacerując dolną częścią zwierzyńca  mieliśmy możliwość zobaczenia różnobarwnych ptaków. Dopełnieniem tego bajkowego obrazu były liczne ssaki, wśród których naszą uwagę szczególnie przykuły kucyki, surykatki i makaki. Ostatnim punktem naszej przygody z Bałtowem był zakup pamiątek.

Z wycieczki do Kariny Dinozaurów wszyscy wrócili pełni zadowoleni, choć jednak trochę zmęczeni. Uczniami opiekowały się panie : Małgorzata Marcinek, Halina Cieślik, Romana Dudek, Marzanna Wróbel-Kraska.