Naszą witrynę przegląda teraz 31 gości 

„WIEDZĘ MAM, BO W GRY RAM”

Innowacja autorstwa: M. Wróbel-Kraska, M. Makuch, A. Litwinek-Jabłoniec

 

Gry planszowe to jedna z najbardziej skutecznych i lubianych przez uczniów aktywności. Od dłuższego czasu coraz częściej nauczyciele sięgają po ten sposób wprowadzania i utrwalania wiedzy. Dzieci dzięki nim uczą się współpracy, okazywania emocji i panowania nad nimi, cierpliwości, ale ponad wszystko logicznego i strategicznego myślenia.

Gry mogą być wykorzystywane zarówno do wprowadzenia tematu jak i przybliżania nowych treści oraz podsumowywania i utrwalania zdobytych umiejętności i wiedzy. Gry  doskonale rozwijają myślenie, percepcję wzrokowo-ruchową, działają terapeutycznie, uczą skupiania uwagi. Motywują dzieci do aktywności.

Wychodząc naprzeciw naszym uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych rozpoczęliśmy realizację innowacji pedagogicznej „Wiedzę mam, bo w gry ram”. Pierwsze spotkanie odbyło się w marcu.  Rozgrywki rozpoczęliśmy od zabawy ruchowej rozwijającej koordynację ruchową – Twister. Następnie była gra karciana – Dobble, dzięki której usprawnialiśmy percepcję wzrokową, spostrzegawczość, koncentrację i refleks. Na koniec wspólnie układaliśmy puzzle, co pozwoliło nam na wyciszenie i skupienie uwagi.

Przeznaczony czas na terapię w formie zabawy szybko nam minął.

Już nie możemy doczekać się kolejnych zajęć.