Naszą witrynę przegląda teraz 58 gości

Archipelag Roztocze – Park Żywiołów

5 października 2023 r. klasa pierwsza oraz klasy trzecie wybrały się na całodniową wycieczkę do Parku Żywiołów- Archipelag Roztocze w Budach oraz do Zamościa. Archipelag jest to to centrum edukacji, rozrywki i rekreacji. Miejsce inspirowane Roztoczańską przyrodą, historią i dziejami Kresów Wschodnich. Głównymi atrakcjami dla dzieci były: Empiria Zmysłów i Żywiołów, Park Miniatur Kresowych, Dolina Czasoprzestrzeni oraz Place zabaw kreatywnych. Empiria Zmysłów i Żywiołów pokazują nam Roztocze za pośrednictwem ultranowoczesnych technologii, gdzie wszystkimi zmysłami możemy eksplorować jego walory, smaki i zapachy. Uczniowie mogli sterować siłą wiatru, władać dźwiękami przyrody, pobawić się w poszukiwaczy złota oraz wydoić krowę.  Ponadto mogli zobaczyć kolekcję 26 makiet zamków i twierdz, będących niegdyś́ w posiadaniu Rzeczpospolitej, obecnie leżących na terytorium Ukrainy. Zwiedzanie z przewodnikiem to żywa lekcja historii, podczas której możemy przekonać się jak wyglądała potęga historycznej Polski z XVI wieku. Zwiedzanie Doliny Czasoprzestrzeni rozpoczęliśmy podróżą od okresu neolitu. Odwiedziliśmy Plac Antyczny, Plac Trzech Kultur, Plac Słowiański, Plac Grozy i Legend, Plac Skalny. Mogliśmy postrzelać z łuku, poczuć się jak woźnica powożący wozem drabiniastym.  Następnie pojechaliśmy do Zamościa. Przygodę z tym miastem rozpoczęliśmy od zwiedzania ZOO. Widzieliśmy tam wspaniałe okazy niespotykanych w Polsce zwierząt. O niektórych usłyszeliśmy pierwszy raz. Podziwialiśmy różne rodzaje małp, puchaczy i mniejsze oraz większe dzikie „koty”. Byliśmy w ,,motylarni”, gdzie wśród egzotycznych roślin bytują kolorowe motyle. Wielkim zainteresowaniem cieszyły się gady, które w środowisku naturalnym są niebezpieczne, a w ZOO mogliśmy je  oglądać na wyciągnięcie ręki. Na koniec wybraliśmy się podziwiać Stare Miasto w całej okazałości, poszerzając zasoby naszej wiedzy dotyczące tego miasta. Po kolei obejrzeliśmy wszystkie kamienice, synagogę oraz fragment muru obronnego.

Wycieczka okazała się wspaniałym przeżyciem, ale również atrakcyjną lekcją przyrody i historii. Jesteśmy przekonani, że wiadomości, które zdobyliśmy na trwale zapiszą się w naszej pamięci.