KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA W CIECHANKACH
Wszystko zaczyna się od przedszkola
Przedszkole w Ciechankach, wchodzące od 01.09.2016 w skład Zespołu Szkolno-Przedszkolnego, to placówka funkcjonująca w liczbie czterech oddziałów. Mieści się ono w 6 salach przedszkolnych, które są
w pełni wyposażone i dostosowane do potrzeb dzieci. Do wszystkich oddziałów przedszkola uczęszcza 103 dzieci w wieku od trzech do sześciu lat.
W placówce pracuje 18 pracowników: 9 nauczycielek, 2 woźne oddziałowe, 6 asystentki nauczycielki, pomoc kuchenna oraz pracownik gospodarczy. Wszystkie nauczycielki posiadają wykształcenie kierunkowe, zgodne
z wymaganiami stawianymi nauczycielom przedszkola. Cała kadra pedagogiczna uczestniczy w ustawicznym doskonaleniu zawodowym korzystając z różnych jego form.
Przedszkole czynne jest w dni powszednie w godz. 6.30 – 16.30.
Przedszkole w Ciechankach jest placówką ciekawą, nowoczesną, przyjazną dzieciom i rodzicom, spełniającą wszelkie wymogi edukacyjne.
NASZE PRZEDSZKOLE TO MIEJSCE
• wzajemnego szacunku, akceptacji, zaufania i poszanowania praw dziecka,
• wspierania harmonijnego rozwoju,
• zadowolenia z sukcesów, będących następstwem własnej aktywności i samodzielności,
• kreatywnego myślenia, rozwijania pasji i zainteresowań,
• organizowania wielu imprez i uroczystości,
• radości i wspaniałej zabawy.
Koncepcja pracy naszego przedszkola oparta jest na celach i zadaniach zawartych
w aktach prawnych: Ustawa o Systemie Oświaty, Statut Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Ostrówku.
Cele i zadania główne :
MISJA
- W naszym przedszkolu każde dziecko jest jednakowo ważne i kochane.
- Każdemu dziecku zapewniamy wszechstronny rozwój zgodny z jego indywidualnym tempem rozwoju.
- W atmosferze integracji uczymy szacunku, życzliwości, akceptacji siebie
i innych.
- Wprowadzamy dziecko w świat wartości uniwersalnych, takich jak: dobro, piękno, prawda, miłość.
- Rodzice są naszymi sprzymierzeńcami i sojusznikami w procesie wychowawczo - dydaktycznym. Jesteśmy współpartnerami dążącymi do jednego wspólnego celu jakim jest dobro dziecka.
- Kształtujemy w dziecku postawę przynależności do swojego kraju w zjednoczonej Europie.
- Rozwijamy talenty i zainteresowania.
- Promujemy bezpieczny i zdrowy styl życia.
WIZJA
- Rodzice są współautorami życia przedszkola.
- Dzieci korzystają z nowoczesnych pomocy dydaktycznych, rozwijają swoje zainteresowania i zdolności, pracują metodami aktywnymi.
- Programy przedszkola ukierunkowane są na dziecko, jego potrzeby, umożliwiając mu wszechstronny rozwój osobowości.
- Przedszkole rozwija u wychowanków pozytywne cechy charakteru (dobroć, empatia, otwartość, zaradność emocjonalną, samodzielność, kreatywność, wiarę we własne umiejętności, umiejętność współdziałania).
- Przedszkole umożliwia wyrównywanie szans edukacyjnych wszystkim dzieciom oraz uwzględnia w swoich działaniach potrzeby środowiska.
- Nad rozwojem dzieci czuwa wykwalifikowana, kompetentna i zaangażowana kadra, stosująca nowoczesne metody i narzędzia pracy.
MODEL ABSOLWENTA:
- Zna swoje mocne strony, umie je wykorzystać, pokonuje słabości.
- Jest przygotowany do roli ucznia.
- Szanuje środowisko przyrodnicze, dostrzega piękno otaczającej przyrody.
- Jest otwarty na świat i ludzi.
- Odróżnia dobro od zła.
- Dostrzega potrzeby własne i innych.
- Jest aktywny, dociekliwy, kreatywny i ambitny.
- Ma pozytywny obraz samego siebie.
- Ma świadomość własnej tożsamości.
- Jest komunikatywny.
- Nie boi się wyrażać własnych opinii.
- Dąży do rozwiązywania problemów.
- Przestrzega podstawowych wartości.
- Czuje się Polakiem i Europejczykiem.
- Okazuje szacunek innym ludziom.
- Jest tolerancyjny i otwarty wobec innych.
- Aktywnie uczestniczy w życiu rodzinnym, życiu przedszkola i grupy.
- Dba o swoje zdrowie i bezpieczeństwo.
- Pomaga innym.